مسئول واحد بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
سرکار خانم نسرین رحیم زاده
کارشناس ارشد مدیریت رفتار سازمانی
موقعیت : ساختمان اداری
شماره تماس: 08734263800 داخلی 212
کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار
خانم فرزانه سرحدی
کارشناسی پرستاری
موقعیت : طبقه اول
شماره تماس: 08734263800
خدمات بهبود کیفیت و اعتبار بخشی :
- تهیه و تدوین برنامه استراتژیک ۳ ساله بیمارستان
- بازنگری سالانه برنامه استراتژیک بیمارستان
- برنامه ریزی جامع جهت استقرار نظام اعتباربخشی در بیمارستان
- پایش پیشرفت استقرار نظام اعتباربخشی در بیمارستان
- تهیه و تدوین شاخص های بیمارستان
- پایش شاخص های تدوین شده بر اساس استانداردهای اعتباربخشی
- پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در بیمارستان
- نظارت بر تشکیل منظم و مستمر کمیته های بیمارستانی
- کنترل و نظارت بر تدوین استاندارد فرایندها
- کنترل و نظارت بر فرایند بازنگری و کنترل مستندات و جلوگیری از انتشار مستندات منسوخ به منظور بهبود عملکرد فرایندها
- نظارت و کنترل بر فرایند تهیه و بازنگری فرمهای بیمارستان براساس سنجه های اعتباربخشی با تایید اعضاء کمیته مدیریت اطلاعات سلامت
- تهیه کتابچه آماری در زمینه شاخص های اندازه گیری شده در بیمارستان به صورت ماهیانه جهت تحلیل و اقدامات اصلاحی
- انجام ممیزی های داخلی هر ۳ ماه یکبار براساس استانداردهای اعتباربخشی
مسئول واحد: سرکار خانم افتخاری
موقعیت : ساختمان اداری
شماره تماس: 08734263800 داخلی 243
خدمات منابع انسانی :
- تهیه احکام کارگزینی
- اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل ها
- چک نمودن حضور و غیاب پرسنل
- تنظیم نامه های اداری پرسنل
- تکمیل پرونده های پرسنل فرآیند جذب و خروج پرسنل
- خدمات رفاهی پرسنل
- استعلام مدارک تحصیلی پرسنل جدید الورود
- تهیه بانک اطلاعاتی به روز پرسنل درمان و پشتیبانی
- ایجاد بستر غنی سازی شغلی کارکنان
مسئول فناوری اطلاعات: جناب آقای مهندس عبداله زاده
کارشناس ارشد طراحی و تولید نرم افزار
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه دوم
شماره تماس: 08734263800 داخلی 288
مسئول HIS: جناب آقای مهندس محمدی
تحصیلات: کارشناسی آزمایشگاه
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه دوم
شماره تماس: 08734263800 داخلی 288
بخشی از فعالیتهای جاری واحد انفورماتیک به شرح زیر می باشد :
- راهبری نرم افزار های موجود ( PACS ، اتوماسیون اداری ، وب سایت بیمارستان )
- آموزش کاربران در زمینه نرم افزارها
- مدیریت شبکه و سرورها
- پشتیبانی و نگهداری سخت افزارها ( سرور ، سوئیچ شبکه ، کامپیوتر و پرینتر)
- مدیریت پهنای باند اینترنت داخلی و وایرلس
- نظارت بر قرارداد پیمانکاران مرتبط
- شناسائی نیازهای نرم افزار و سخت افزاری کاربران و انجام اقدامات لازم جهت رفع مشکلات ایشان
بخشی از فعالیتهای جاری واحد HIS به شرح زیر می باشد :
از آنجائیکه کلیه عملیات مربوط به پذیرش تا ترخیص بیمار اعم از ثبت آزمایش ، دارو ، کدهای جراحی ، خدمات پاراکلینیکی و… در نرم افزار HISثبت و ذخیره می گردد ، راهبری نرم افزار HIS و پشتیبانی 24 ساعته کاربران ، عمده ترین وظیفه و کار اجرائی این واحد را تشکیل می دهد.
مسئول واحد: سرکار خانم حسنی
کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه اول
شماره تماس: 08734263800 داخلی 259
شرح وظایف مسئول درآمد:
-نظارت ،پیگیری وبررسی واحدهای درآمد زای بیمارستان شامل واحد صندوق، ترخیص، داروخانه، رادیولوژی،آزمایشگاه و دیگر واحدهای درآمدزا.
- تهیه وآماده سازی میزان کار کرد پزشکان وکسر کسورات جهت پرداخت کارانه به پزشکان وپرسنل.
-آماده سازی هرگونه آمار درآمدی جوابدهی به نامه های رسیده از سوی دانشگاه ومعاونت درمان .
- حسابداری درآمد محاسبات پرونده های بیماران بستری.
زیر مجموعه های واحد درآمد:
۱-رسیدگی وترخیص .
۲-صندوق.
۳-واحد اسناد.
۴-واحد کسورات.
۵-واحد جمع آوری بیمه ها و رسیدگی به اسناد.
مسئول واحد: جناب آقای محمودی
کارشناس فناوری اطلاعات سلامت
موقعیت : ساختمان اداری
شماره تماس: 08734263800 داخلی 260
شرح وظایف مدیر اطلاعات سلامت
- نظارت بر نحوه صحیح کدگذاری بیماریها و اقدامات و ثبت کدهای مربوطه در سیستم اطلاعات بیمارستانی
- بررسی و تحقیق درباره بهبود فرمهای مدارک پزشکی و عهده دار بودن کمیته تدوین و ساماندهی فرم های مدارک پزشکی
- پیگیری و تحقیق درباره روشهای کار، وسایل ، جا و مکان واحد مدیریت اطلاعات سلامت
- ثبت عملکرد ویزیت پزشکان، فعالیت و مراجعین بخشهای بیمارستانی در سامانه آواب
- ارسال اطلاعات بیماران ثبت شده در HIS به سامانه سپاس
- نظارت بر ثبت فعالیت و موارد سایر بخش ها در سامانه آواب
- تهیه و تنظیم آمار مورد لزوم جهت مقامات بهداشتی و درمانی کشور
- شرکت در کمیته های بیمارستانی و عهده دار بودن مسئولیت کمیته مدیریت اطلاعات سلامت
- تنظیم سیستم کنترل پرونده بیماران بستری
- کنترل و نظارت بر انجام امور بایگانی پرونده ها براساس روشهای تعیین شده
- نظارت بر تهیه و تنظیم آمارهای روزانه ، ماهانه و سالانه از تعداد بیماران بستری و مرخص شده و درگذشتگان در بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها و احتساب درصدهای اشغال تخت و غیره
- پاسخ به مکاتبات مربوط به واحد از قبیل پزشکی قانونی و ارگانهای دیگر با استفاده از سوابق واطلاعات پزشکی با هماهنگی ریاست و یا مدیریت مرکز
- نظارت بر کار کارکنان تحت سرپرستی و ارزشیابی آنها و به روز نمودن اطلاعات آنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی
- شرکت در دوره های آموزش شغلی و مدیریتی
- توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
- انجام سایر امور محوله در زمینه شغلی طبق دستور مقام مافوق
مسئول واحد پذیرش: جناب آقای مرادخانی
مسئول واحد ترخیص و بیمه گری: سرکار خانم قادری
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه همکف
شماره تماس: 08734263800 داخلی 255
خدمات پذیرش، ترخیص و بیمه گری :
این بخش مسئول پذیرش بیماران بستری ، تشکیل پرونده بر اساس نوع درخواست خدمت و هماهنگ کننده پذیرش بیمار بستری در بخش ها مختلف می باشد. این بخش به سیستم HIS متصل بوده که درطول دوره درمان کلیه فعالیت های انجام شده به همراه لیست دارویی بصورت لحظه ای در صورتحساب بیمار ثبت می گردد که این امکان مدت زمان ترخیص بیمار را به حداقل کاهش داده است. از دیگر فعالیت های این بخش هماهنگی واحد ترخیص برای بیماران در زمان ترخیص می باشد که با هماهنگی با واحد مدارک پزشکی در صورت نیاز ارسال مدارک به بیمه این مهم صورت می پذیرد.
ساعت کار این واحد بصورت 24 ساعته می باشد .
واحد ترخیص از زمان اعلام کتاب ارزش نسبی کلیه صورتحساب بیماران را براساس کتاب فوق محاسبه کرده است ؛و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ترخیص بیماران اقدام می نماید .
با توجه به اینکه بعضی از بیمه ها معرفی نامه تحت وب صادر می شود پرسنل پذیرش این کار را درهنگام پذیرش انجام داده و دیگر نیاز به مراجعه همراه بیمار به سازمانهای بیمه گری نیست .
هماهنگی واحد ترخیص با واحد پذیرش و تکمیل فرم توسط همراه بیمار جهت تهیه مدارک بیمه ای برای بیماران آزاد جهت دریافت هزینه های بیمارستانی .
هماهنگی تلفنی توسط پرسنل بخش بیمه گری با سازمان های بیمه جهت اصلاح معرفی نامه ها.
مسئول واحد: جناب آقای مهندس عبدخدا
کارشناسی بهداشت محیط
موقعیت : ساختمان اداری
شماره تماس: 08734263800 داخلی 243
خدمات بهداشت محیط :
بهداشت محیط شامل کلیه اقداماتی است که از انتقال عوامل بیماری زای محیط خارج به داخل بیمارستان و بالعکس جلوگیری می کند.بهداشت محیط بیمارستانها رابطه مستقیمی با میزان شیوع عفونت های بیمارستانی داشته که رعایت این امر به عهده کلیه پرسنل شاغل در بیمارستان می باشد.
بهداشت محیط یکی از واحد های بیمارستان بوده که هدف و رسالت آن همگام با سایر واحدهای درمانی و پشتیبانی در راستای تحقق ماموریت بهداشتی درمانی، ایجاد بستر بهداشتی جهت انجام خدمات درمانی بیمارستان بوده به نحوی که اقدامات درمانی صورت گرفته در بیمارستان با رعایت نکات بهداشتی همواره به حصول بهترین نتیجه برای بیماران بیانجامد.بهداشت محیط بیمارستان علاوه بر نظارت و همکاری جهت انجام هر چه بیشتر شرایط بهداشتی داخل بیمارستان وظیفه دارد که شرایط بهداشتی بیمارستان را با همکاری کلیه واحدها و مسئولین به گونه ای سازماندهی نماید که مشکلات و خطرات مربوط به دفع زائدات بیمارستان، فاضلاب و عوارض بر اجتماع، محیط و افراد به حداقل برسد.
فعالیت های واحد بهداشت محیط:
- تدوین دستورالعمل ها، خط مشی و روش های اجرایی مربوط به بهداشت محیط و نظارت بر اجرای آنها
- کنترل کیفیت آب مصرفی بیمارستان
- مدیریت دفع پساب بیمارستان
- مدیریت مواد زائد بیمارستان
- نظارت و مداخله در تهیه و کاربرد مواد گندزدا و پاک کننده بیمارستان و نظارت بر نحوه ضد عفونی ابزار و تجهیزات
- کنترل حشرات و جوندگان با اولویت بهسازی محیط
- نظارت و هماهنگی لازم در زنجیره تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی با همکاری کارشناس تغذیه به منظور اطمینان از سلامت توزیع و مصرف غذا
- نظارت بر رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی از نظر تفکیک البسه عفونی از غیر عفونی
- آموزش پرسنل در خصوص مباحث بهداشت محیط و موارد مرتبط با آن
- نظارت بر شرایط بهداشتی بخش ها
- کنترل عفونت از طریق همکاری با پرستار کنترل عفونت
مسئول واحد: سرکار خانم مهندس شریف زاده
کارشناسی بهداشت حرفه ای
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه اول
شماره تماس: 08734263800 داخلی 259
خدمات بهداشت حرفه ای :
- انجام معاینات ادواری،معاینات بدو استخدام و معاینات بازگشت به کار
- ارزیابی و اندازه گیری عوامل زیان اور محیط کار، بررسی عوامل زیان اور شناسایی شده و اقدام به کنترل آنها
- ارزیابی مخاطرات و ریسک های شغلی و موجود در بیمارستان
- ارزیابی پوسچرهای ارگونومیک کارکنان و ارائه راهکارهای صحیح ارگونومیکی
- برگزاری کلاسهای اموزشی ایمنی و سلامت شغلی
- ثبت حوادث رویداده در بیمارستان و تحلیل علل ریشه ای بروز حوادث و پیگیری در خصوص جلوگیری از بروز مجدد حوادث
- هماهنگی های لازم با مرکز بهداشت و اداره کار و امور اجتماعی
- تدوین خط مشی ها و دستورالعمل های مربوط به بهداشت حرفه ای و پیگیری اجرایی شدن انها
- تهیه و تجهیز وسایل حفاظت فردی مطابق با اصول ایمنی و ارگونومی
- انجام فعالیت های مرتبط با اعتباربخشی بیمارستان
مسئول واحد: سرکار خانم مهندس شاه ویسی
کارشناسی تجهیزات پزشکی
موقعیت : ساختمان اداری
شماره تماس: 08734263800 داخلی 241
خدمات تجهیزات پزشکی :
فلسفه وجودی واحد تجهیزات پزشکی، با توجه به جایگاه نظام سلامت جامعه، پاسخگویی کامل به نیازهای منطقی پزشکان، کاربران تجهیزات پزشکی و بیماران محترم، با بالاترین کیفیت، در حداقل زمان و هزینه، با بهره گیری از مجربترین، و فعال ترین نیروهای تخصصی می باشد. تا خدمات درمانی با بیشترین صحت، دقت و اطمینان محقق گردد.
استفاده از نرم افزار pmq در نگه داشتن اصولی و منطقی تجهیزات پزشکی بیمارستان از نقاط قوت این واحد محسوب می گردد .
شرح وظایف واحد تجهیزات پزشکی
- نظارت بر تعمیرات دستگاهها و تجهیزات پزشکی
- مدیریت چرخه خرید، نصب و راه اندازی: نظارت بر خرید تجهیزات پزشکی سرمایه ای و مصرفی و نظارت بر نصب و راه اندازی دستگاهها
- اقتصادسنجی تجهیزات پزشکی
- نظارت بر نحوه توزیع تجهیزات پزشکی بین بخشها
- تهیه شناسنامه تجهیزات پزشکی و ثبت در سامانه مدیریت تجهیزات پزشکی طبق فرمت ارائه شده از طرف اداره تجهیزات پزشکی و بروزرسانی شناسنامه ها
- انجام امور مربوط به آموزش پرسنل در خصوص نحوه ی کاربری تجهیزات
- نظارت بر عقد قرارداد تجهیزات پزشکی شامل قرارداد خرید، دمو، سرویس و نگهداری تجهیزات
- بازدید دورهای از دستگاه های موجود در مرکز (نگهداری پیشگیرانه)
- هماهنگی و نظارت بر کنترل کیفی سالانه تجهیزات پزشکی
- عضویت و حضور در کمیته تجهیزات پزشکی
- مستندسازی و نگهداری اطلاعات جهت حفظ سوابق و دسترسی به آنها شامل اطلاعات مربوط به سولبق تعمیرات، نگهداری پیشگیرانه، کنترل کیفی و کالیبراسیون، کاتالوگها و دستورالعملهای مربوط به کاربری تجهیزات پزشکی
- نظارت بر نحوه اسقاط تجهیزات پزشکی
- شرکت در دوره های مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا معلومات و توانمندیهای شغلی
- ارتباط با اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی
مسئول واحد: جناب آقای رستم پور
کارشناس علوم تغذیه
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه اول
شماره تماس: 08734263800 داخلی 203
اقدامات درحال اجرا در واحد تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان نیکان به تفکیک بخش های بالینی و پشتیبانی به شرح زیر است:
واحد تغذیه بالینی:
- مشاوره رژیم درمانی بیماران بستری پس از ارجاع پزشک
- حضور در درمانگاه (کلینیک تغذیه) ، ارزیابی تن سنجی و ارائه رژیم های غذایی به مراجعین
- پایش و ارزیابی تغذیه ای کلیه بیماران بستری در بیمارستان و انجام اقدامات متقضی در صورت نیاز
- تنظیم برنامه غذایی مناسب و منطبق با استانداردهای اصول تغذیه بر پایه نوع رژیم بیماران
- تنظیم فرمول تغذیه روده ای و تهیه گاواژ های بیمارستانی با توجه به نیازهای متابولیک بیماران
- آموزش مبانی اولیه تغذیه به بیماران منطبق با رژیم غذایی ایشان
- تنظیم منو غذایی به تفکیک رژیم های غذایی
- تنظیم بروشور، پمفلت و کتابچه آموزشی
- برگزاری کلاس های آموزشی در رابطه با رژیم های غذایی بیمارستانی با پرسنل واحد تغذیه و واحد پرستاری
واحد پشتیبانی تغذیه :
- ارائه منوی غذایی متنوع برای پرسنل با درنظرگیری ارتقا کیفیت غذای سرو شده و پیشگیری از اسراف
- تنظیم پرسشنامه سنجش رضایتمندی بیماران و پرسنل از کیفیت و نحوه سرو غذا
- بررسی و ارائه راهکارهای مناسب و منطقی در جهت اراتقاء سطح کیفی سرویس دهی واحد تغذیه به بیماران و پرسنل
- تنظیم استانداردهای مناسب جهت انتخاب پیمانکاران مرتبط با واحد تغذیه
- بررسی پیشنهاد پیمانکاران در راستای همکاری با واحد تغذیه بیمارستان و ارائه گزارش جامع به واحد مدیریت
- برگزاری دوره های آموزشی مدون به پرسنل درخصوص نحوه طبخ و سرو رژیم های غذایی و رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت محیط
- نظارت مستقیم بر نحوه سرو غذای بیماران و انطباق آن با نوع رژیم های غذایی
- نظارت مستقیم بر نحوه سرو غذای پرسنل و انطباق آن با اصول و استانداردهای بهداشتی،گرماژ تایید شده و کیفیت غذا
- ثبت آمار غذای بیمار و پرسنل وتطابق آن با غذای تحویل گرفته شده از آشپزخانه در راستایی نظارت هرچه بیشتر بر کمیت غذا و - جلوگیری از اسراف جهت کاهش هزینه ها
- نظرسنجی روزانه از بیماران و بررسی انتقادات و پیشنهادات ایشان
مسئول کارپردازی: جناب آقای عزیززاده
مسئول انبار: جناب آقای گرمابی
مسئول امین اموال: جناب آقای مرادخانی
موقعیت : ضلغ غربی بیمارستان، ساختمان انبار و تدارکات
شماره تماس: 08734263800 داخلی 273
خدمات انبار و تدارکات :
- خرید کلیه اقلام و موارد مورد نیاز بیمارستان
- تامین نیازهای بخش و قسمت های مختلف
- هماهنگی جهت کلیه امور چاپی بیمارستان
- پیگیری تعمیرات لوازم انفورماتیک و کلیه لوازم تاسیساتی
- توزیع کلیه اجناس خریداری شده طبق فرآیند جاری به کلیه بخش های بیمارستان
- ثبت شماره اموال بر روی کلیه لوازم سرمایه ای خریداری شده بیمارستان
- ثبت کلیه فاکتورهای خریداری شده در سیستم و کنترل کیفیت اقلام خریداری شده
- ثبت کلیه مصارف به تفکیک بخش ها در سیستم
مسئول واحد: جناب آقای عبدالله پناه
موقعیت : ساختمان درمان، طبقه همکف
شماره تماس: 08734263800
خمات انتظامات :
ایجاد نظم و آرامش و کنترل عبور و مرور کلیه افراد و راهنمایی های درخواست شده ازپرسنل انتظامات توسط بیماران، همراهان و کارکنان در بیمارستان بر عهده این بخش می باشد. استفاده از پرسنل مجرب و کار آزموده که قابلیت کنترل بیمارستان در شرایط مختلف با تصمیم گیری صحیح را بطور ۲۴ ساعته دارا می باشند.ورود و خروج تمامی وسایل نقلیه ثبت می گردد.
انتظامات به عنوان بازوی مشاور مدیریت ؛ به عنوان چشم مدیریت در بیمارستان و با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه دارد مشاور خوبی برای مدیریت محسوب می شود .